Tuesday, March 11, 2014

Tema Perkahwinan Turqois





Klien kami memilih warna turqois sebagai warna tema perkahwinan mereka. Secara psikologinya warna ini adalah hasil gabungan waran merah muda dan biru. Warnanya seakan-akan biru dan hijau. Cantik dan nampak ada kelaianan. Jom kita ketahui apa maksud di sebalik warna ini . 

Warna merah, erti warna merah adalah warna psikologis yang hangat dan positif, warna yang sangat menarik perhatian dan menyerukan untuk segera mengambil tindakan. Dalam psikologi erti warna Warna merah bererti energi, gairah, action, kekuatan dan kegembiraan.
Warna merah merangsang indra fisik seperti nafsu makan, nafsu dan gairah seksual. Meskipun sering digunakan untuk mengungkapkan cinta, erti warna Warna merah lebih berhubungan untuk gairah seksual dan nafsu – pink lebih berhubungan dengan romantisme cinta daripada Warna merah.
Warna merah mewakili energi maskulin, sedangkan versi lebih lembut, Warna merah muda, terkait dengan energi feminin. Warna merah, tanda universal bahaya dan peringatan, juga dapat menampilkan dan membuat agresivitas dan kemarahan, terutama jika digunakan secara berlebihan dalam aplikasi yang salah.
Secara psikologis warna merah merangsang dan memberi energi pada tubuh, termasuk saraf dan sirkulasi darah, meningkatkan tekanan darah dan detak jantung. Hal ini merangsang nafsu makan dan dengan demikian merupakan warna dominan untuk digunakan bagi setiap produk yang berhubungan dengan makanan dan layanan, termasuk restoran dan bisnis makanan yang tidak makan ditempat alias dibawa pulang.
Warna merah menggairahkan dan memotivasi namun lebih dapat menyebabkan kecemasan dan kelelahan. Ini juga memiliki konotasi negatif yang terkait dengan darah, perang dan kekerasan.
Pasangan warna yang paling melengkapi dan menyeimbangkan Warna merah adalah biru muda (turquoise). 

Semoga pasanngan ini saling lengkap melengkapi. 



SEKIRANNYA ANDA BERMINAT DENGAN BERBAGAI KONSEP PELAMIN DAN MAJLIS PERKAHWINAN.
BOLEH TERUS HUBUNGI SAYA ZIANIE
BUTIK PENGANTIN SIMPULAN QASEH
017 888 6053 

No comments:

Post a Comment